Όταν το νερό μπει στο αυλάκι, που λένε και στο χωριό μου, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. Στην περίπτωση της Hyundai το νερό μπήκε στο αυλάκι με το Hyundai i30
πρώτης γενιάς που ήταν ένα αυτοκίνητο που εκτιμούσες όχι για την τιμή
του, αλλά για αυτά που σου προσέφερε σε τομείς όπως η πρακτικότητα, η
άνεση και η απρόσκοπτη λειτουργία.
Με το Hyundai i30
δεύτερης γενιάς όμως στους παραπάνω τομείς έρχεται να προστεθεί και το
φαίνεσθαι, μιας και το ευρωπαϊκό DNA μοιάζει να έχει ριζώσει στη
φιλοσοφία των σχεδιαστών της φίρμας για τα καλά. Ούτως ή άλλως οι
Κορεάτες είναι αυτοί που εκμεταλλεύονται στο έπακρο την παγκοσμιοποίηση
στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και δείχνουν να είναι πιο έτοιμοι,
από τους Ιάπωνες για παράδειγμα, στο να αφήσουν πίσω τους παραδοσιακές
αξίες και συνήθειες της ανατολής, προκειμένου να εδραιώσουν μια καλή
θέση στην παγκόσμια αγορά.
Με το Hyundai i30
το καταφέρνουν αρκετά αυτό και απόδειξη είναι οι αντιδράσεις των
Ελλήνων οδηγών τη συνάντησή τους με το αυτοκίνητο. Έκπληξη, ενδιαφέρον
και εκτίμηση είναι μάλλον οι πιο ακριβείς όροι για να περιγράψουμε τα
σχόλια διαφόρων στο δρόμο. Η δυναμικότητα βλέπετε που εκπέμπει το σχήμα
του Hyundai i30 δεν περνά απαρατήρητη. Η μάσκα με την εξάγωνη γρίλια που
είναι κληρονομιά από ουκ ολίγα όμορφα concept της Hyundai στο κοντινό
παρελθόν καθώς και ο συνδυασμός διαφορετικών γραμμών με τις καμπύλες στο
πίσω μέρος και τις αιχμές στα φωτιστικά σώματα, συνθέτουν μια σύγχρονη
εικόνα και αρκετοί από τους ανταγωνιστές «γλυκοκοιτάζουν» τη συνολική
οπτική.
Εκτός από την εικόνα ωστόσο, η σχεδίαση έχει και ουσιαστικό ρόλο με
το Hyundai i30 να είναι πιο αεροδυναμικό, ελαφρύτερο και κατά συνέπεια
πιο αποτελεσματικό σε κατανάλωση και ρύπους και φυσικά με καλύτερη
συμπεριφορά στο δρόμο. Σε αυτό το τελευταίο φυσικά τεράστιο μερίδιο
φέρουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης με ρύθμιση ωστόσο που
δεν θυσιάζει την άνεση στο εσωτερικό.
Εκεί τα πράγματα είναι αντιστοίχως καλά για το Hyundai i30.
Ο ενδιαφέρων πίνακας οργάνων με τα χρώματα και τις λεπτομέρειες που
«φτιάχνουν» τον οδηγό όταν βρεθεί στη θέση οδήγησης δημιουργούν την
πρώτη καλή αίσθηση. Τα κουμπιά και τα χειριστήρια μπορεί να μην έχουν
αλλάξει και να «μυρίζουν» Hyundai από μακριά, αλλά η συνολική ποιότητα
είναι αναβαθμισμένη με έμφαση στην σύγχρονη αισθητική και τακτική, που
φαίνεται απόλυτα στο γεμάτο από χειριστήρια τιμόνι.
Σε αυτό το σημείο βρίσκεται ίσως ένα από τα λίγα, αλλά τρανταχτό,
μειονέκτημα του Hyundai i30. Το τιμόνι δεν μπορεί να σου προσφέρει και
πάρα πολλά σε επίπεδο αίσθησης και παρά τις προσπάθειες που εντοπίζονται
στη ρύθμιση, την οποία είχε το αυτοκίνητο δοκιμής, το αποτέλεσμα δεν
αλλάζει και πολύ. Δηλαδή οι διαφορές από normal σε comfort είναι ορατές
σε… μικροσκόπιο, ενώ αν επιλέξει κανείς το sport ενδεχομένως να
αισθανθεί την αλλαγή μόνο όμως στους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του
δρόμου και σε τίποτα άλλο.
Και φτάνουμε στο πλέον ουσιώδες στοιχείο του Hyundai i30 που είναι ο 1.4lt diesel
κινητήρας. Οι 90ps δεν γεμίζουν το μάτι ως αριθμός, αλλά στο δρόμο
γεμίζουν και με το παραπάνω τις διαθέσεις του οδηγού. Η λειτουργία του
1.4 πετρελαιοκινητήρα είναι σχεδόν αθόρυβη, πράγμα που γίνεται αντιληπτό
από τη συνολικά καλή ηχομόνωση και την απουσία θορύβων και η
«ετοιμότητά» του από τις χαμηλές στροφές σε κάνει έπειτα από λίγα
χιλιόμετρα να εκτιμήσεις τη δουλειά που έχει γίνει.
Περισσότερο βέβαια εκτιμά κανείς τα 22.3kg.m καθώς και την
κλιμάκωση του πολύ βολικού κιβωτίου έξι σχέσεων, που κρατά αποθέματα
ισχύος ακόμη και όταν ο diesel κινητήρας πλησιάζει στο «σημείο μηδέν»
των diesel, στις υψηλές στροφές. Κάπως έτσι διατηρείται και η ζωντάνια
του κινητήρα όταν υπάρχει αυξημένο φορτίο λόγω ατόμων ή αποσκευών και
κάπως έτσι εξηγείται μάλλον και η χαμηλή εργοστασιακή τιμή των 170km/h
της τελικής ταχύτητας.
Συνολικά το Hyundai i30 1.4 Diesel δεν έχει πολλά ψεγάδια με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κάποιος. Ακόμη και χωρίς σύστημα start&stop η πραγματική του κατανάλωση μπορεί
να είναι γύρω στα 6.5lt/100km, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 109gr/km
που σημαίνει υποφερτά τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα είναι ικανοποιητικό
ακόμη και για έναν οικογενειάρχη χάρη στις θήκες αντικειμένων και την
άνεση επιβατών και στις δύο σειρές καθισμάτων και τέλος είναι και
ελκυστικό σε εμφάνιση. Αυτό που δεν είναι το Hyundai i30 1.4 Diesel είναι
φτηνό, όπως ήταν κάποτε τα αυτοκίνητα της Κορεατικής φίρμας. Είναι
οικονομικό όπως συνηθίζουν να λένε και οι marketers των εταιρειών διότι
προσφέροντας τα παραπάνω η τιμή των 15.500€ από την οποία ξεκινά η
βασική έκδοση είναι αρκετά καλή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i30 1.4 Diesel
Κυβισμός : 1396cc
Ισχύς : 90ps/4000rpm
Ροπή : 22.3kg.m/1500-2750rpm
Βάρος : 1355kg
Εκπομπές CO2 : 109gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 13.5sec
Τελική Ταχύτητα : 170km/h
Κατανάλωση (μέση) : 4.1lt/100km
highoctane.gr