Μοτοσυκλέτες σαν τη Ducati Hypermotard είναι κάτι σαν αυτό που λέμε “απαγορευμένη αγάπη”, ή “κοιτάτε αλλά μην ακουμπάτε”.
Υγρόψυκτη και ευέλικτη
Μοτοσυκλέτες σαν τη Ducati Hypermotard είναι κάτι σαν αυτό που λέμε “απαγορευμένη αγάπη”, ή “κοιτάτε αλλά μην ακουμπάτε”.
Από το 2007 που πρωτοκυκλοφόρησε έγινε αντικείμενο πόθου για πολύ κόσμο αλλά το οικονομικό τίμημα ήταν βαρύ για να την αποκτήσει η συντριπτική πλειοψηφία. Που ποσώς την ενδιέφερε αν ήταν αερόψυκτη, έφταναν ο ήχος και η σχεδίαση για να παρακάμψουν το “μειονέκτημα”.
Για το 2013 η σημαντικότερη αλλαγή είναι φυσικά ο νέος υγρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας ονόματι Τestastretta 11°, χωρητικότητας 821 κ.εκ. και απόδοσης 110 ίππων, πάντα με το σύστημα “desmo” στην κίνηση των βαλβίδων.
Ένα ακόμα καλό νέο είναι η δυνατότητα ρύθμισης της χαρτογράφησής του σε τρία επίπεδα λειτουργίας, που υπαγορεύονται από τις εκάστοτε συνθήκες και διαθέσεις. Στο πρώτο, το γκάζι είναι χωρίς περιορισμούς, άμεσο και υπάκουο, ενδείκνυται για επιθετική οδήγηση. Στο δεύτερο εξομαλύνεται η καμπύλη ισχύος, κοινώς η δύναμη έρχεται ομαλά και γραμμικά, ότι πρέπει για τουριστική χρήση, ενώ στο τρίτο η ισχύς περιορίζεται στους 75 ίππους και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι “αργή” (για οδήγηση στη βροχή πχ.).
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα της Ducati, που περιλαμβάνουν ρυθμιζόμενο traction control και ABS τριών σταδίων.
Πριν δούμε τα υπόλοιπα περιφερειακά συστατικά να πούμε για την εμφάνιση ότι σε γενικές γραμμές θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο, με χαρακτηριστική πινελιά διαφοροποίησης το σύστημα εξαγωγής, που τώρα πια έχει ένα τελικό στο πλάϊ αντί για δύο κάτω από τη σέλα.
Το πλαίσιο παραμένει κλασσικό χωροδικτύωμα αλλά έχει ενισχυθεί και έχουν αλλάξει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, με το μεταξόνιο να αυξάνεται ελάχιστα.
Το ρεζερβουάρ έχει μεγαλώσει αρκετά σε χωρητικότητα ενώ η θέση οδήγησης ξανασχεδιάστηκε για να προσφέρει καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη.
Η νέα Hypermotard έχει τρεις διαφορετικές εκδόσεις, που αναμένεται να καλύψουν μεγαλύτερο φάσμα ενδιαφερόμενων αγοραστών, με την “τουριστική” να επικεντρώνει τα φλας της δημοσιότητας.
HYPERMOTARD
Με ύψος σέλλας στα 850mm, απευθύνεται σε όσους τη θέλουν για καθημερινή χρήση. Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 43mm και μονό αμορτισέρ Sachs, με διαδρομή τροχού στα 170 και 150mm αντίστοιχα.
HYPERMOTARD SP
Διαφορετική, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, που απαρτίζεται από πιρούνι Marzocchi 50mm και αμορτισέρ Ohlins, με τη διαδρομή τους ελαφρά αυξημένη στα 185 και 175mm. Οι σφυρήλατες ζάντες της Marchesini είναι υπεύθυνες για το μειωμένο κατά τέσσερα κιλά συνολικό βάρος (171 έναντι 175), ενώ τα ελαστικά είναι υψηλότερων, supersport προδιαγραφών και το ύψος της σέλλας 20mm μεγαλύτερο. Τέλος, η αντλία των μπροστινών δισκόφρενων είναι ακτινική.
HYPERSTRADAΗ πρώτη τουριστική της σειράς είναι γεγονός, εξοπλισμένη κατάλληλα (και) για μακρινές διαδρομές με αρωγούς στην περιπέτεια την ψηλή ζελατίνα, τη μεγαλύτερη σέλλα, την προστατευτική ποδιά κινητήρα, τις χειρολαβές συνεπιβάτη και τις πλαϊνές βαλίτσες. Ψηλότερο κατά 20mm τιμόνι, μικρότερες κατά 20mm διαδρομές ανάρτησης, αυξημένο κατά 40mm το ύψος σέλλας, μεγαλύτερο κατά 10 κιλά βάρος (181) και ελαστικά Trail για να πηγαίνουμε και στο χώμα! Επίσης, υπάρχει κεντρικό σταντ, εξωτερική ρύθμιση αμορτισέρ, μεγαλύτεροι λασπωτήρες, δύο 12βολτες παροχές και ισχυρότερη γεννήτρια.
Υγρόψυκτη και ευέλικτη
Μοτοσυκλέτες σαν τη Ducati Hypermotard είναι κάτι σαν αυτό που λέμε “απαγορευμένη αγάπη”, ή “κοιτάτε αλλά μην ακουμπάτε”.
Από το 2007 που πρωτοκυκλοφόρησε έγινε αντικείμενο πόθου για πολύ κόσμο αλλά το οικονομικό τίμημα ήταν βαρύ για να την αποκτήσει η συντριπτική πλειοψηφία. Που ποσώς την ενδιέφερε αν ήταν αερόψυκτη, έφταναν ο ήχος και η σχεδίαση για να παρακάμψουν το “μειονέκτημα”.
Για το 2013 η σημαντικότερη αλλαγή είναι φυσικά ο νέος υγρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας ονόματι Τestastretta 11°, χωρητικότητας 821 κ.εκ. και απόδοσης 110 ίππων, πάντα με το σύστημα “desmo” στην κίνηση των βαλβίδων.
Ένα ακόμα καλό νέο είναι η δυνατότητα ρύθμισης της χαρτογράφησής του σε τρία επίπεδα λειτουργίας, που υπαγορεύονται από τις εκάστοτε συνθήκες και διαθέσεις. Στο πρώτο, το γκάζι είναι χωρίς περιορισμούς, άμεσο και υπάκουο, ενδείκνυται για επιθετική οδήγηση. Στο δεύτερο εξομαλύνεται η καμπύλη ισχύος, κοινώς η δύναμη έρχεται ομαλά και γραμμικά, ότι πρέπει για τουριστική χρήση, ενώ στο τρίτο η ισχύς περιορίζεται στους 75 ίππους και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι “αργή” (για οδήγηση στη βροχή πχ.).
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα της Ducati, που περιλαμβάνουν ρυθμιζόμενο traction control και ABS τριών σταδίων.
Πριν δούμε τα υπόλοιπα περιφερειακά συστατικά να πούμε για την εμφάνιση ότι σε γενικές γραμμές θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο, με χαρακτηριστική πινελιά διαφοροποίησης το σύστημα εξαγωγής, που τώρα πια έχει ένα τελικό στο πλάϊ αντί για δύο κάτω από τη σέλα.
Το πλαίσιο παραμένει κλασσικό χωροδικτύωμα αλλά έχει ενισχυθεί και έχουν αλλάξει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, με το μεταξόνιο να αυξάνεται ελάχιστα.
Το ρεζερβουάρ έχει μεγαλώσει αρκετά σε χωρητικότητα ενώ η θέση οδήγησης ξανασχεδιάστηκε για να προσφέρει καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη.
Η νέα Hypermotard έχει τρεις διαφορετικές εκδόσεις, που αναμένεται να καλύψουν μεγαλύτερο φάσμα ενδιαφερόμενων αγοραστών, με την “τουριστική” να επικεντρώνει τα φλας της δημοσιότητας.
HYPERMOTARD
HYPERMOTARD
Με ύψος σέλλας στα 850mm, απευθύνεται σε όσους τη θέλουν για καθημερινή χρήση. Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 43mm και μονό αμορτισέρ Sachs, με διαδρομή τροχού στα 170 και 150mm αντίστοιχα.
HYPERMOTARD SP
Διαφορετική, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, που απαρτίζεται από πιρούνι Marzocchi 50mm και αμορτισέρ Ohlins, με τη διαδρομή τους ελαφρά αυξημένη στα 185 και 175mm. Οι σφυρήλατες ζάντες της Marchesini είναι υπεύθυνες για το μειωμένο κατά τέσσερα κιλά συνολικό βάρος (171 έναντι 175), ενώ τα ελαστικά είναι υψηλότερων, supersport προδιαγραφών και το ύψος της σέλλας 20mm μεγαλύτερο. Τέλος, η αντλία των μπροστινών δισκόφρενων είναι ακτινική.
HYPERSTRADAΗ πρώτη τουριστική της σειράς είναι γεγονός, εξοπλισμένη κατάλληλα (και) για μακρινές διαδρομές με αρωγούς στην περιπέτεια την ψηλή ζελατίνα, τη μεγαλύτερη σέλλα, την προστατευτική ποδιά κινητήρα, τις χειρολαβές συνεπιβάτη και τις πλαϊνές βαλίτσες. Ψηλότερο κατά 20mm τιμόνι, μικρότερες κατά 20mm διαδρομές ανάρτησης, αυξημένο κατά 40mm το ύψος σέλλας, μεγαλύτερο κατά 10 κιλά βάρος (181) και ελαστικά Trail για να πηγαίνουμε και στο χώμα! Επίσης, υπάρχει κεντρικό σταντ, εξωτερική ρύθμιση αμορτισέρ, μεγαλύτεροι λασπωτήρες, δύο 12βολτες παροχές και ισχυρότερη γεννήτρια.
e-go.gr