1 Σεπ 2013

Mark Cenry kai Playstation 4

Το Playstation 4 θα είναι πιο δυνατό, πιο πλήρες, πιο συναρπαστικό. Και για όλα αυτά ευθύνεται ένας τύπος που έχει ξοδέψει περισσότερο από τη μισή του ζωή παίζοντας, γράφοντας και σχεδιάζοντας.
 
 
 
Στον κόσμο των videogames, όποτε η συζήτηση πάει στο πρόσωπο του Mark Cerny αρχίζουν τα βαρύγδουπα: ο Steve Jobs του gaming, o Bill Gates της κονσόλας, ο Da Vinci των γραφικών.
 Και όχι άδικα αφού, για χάρη των videogames, ο πενηντάχρονος επικεφαλής του νέου Playstation αψήφησε μια σίγουρη ακαδημαϊκή καριέρα -η οικογένεια έχει να επιδείξει μόνο δόκτωρες- ενώ πριν μερικά χρόνια τιμήθηκε με το βραβείο Academy of Interactive Arts & Sciences για τις καινοτομίες του στο χώρο.

Αν κάτι ξεχωρίζει το Cerny από τους άλλους μεγάλους σχεδιαστές είναι ότι έχει ασχοληθεί εξίσου με όλα τα κομμάτια της ανάπτυξης ενός game. Κλείνοντας τα 17 χτύπησε την πόρτα της Atari (που τότε ήταν ένα μικρό start up) αναζητώντας να συνδυάσει τις δύο του μεγάλες, αγάπες τα games και τον προγραμματισμό. Λίγα χρόνια αργότερα μετακόμισε στην Ιαπωνία και τη SEGA προκειμένου να βρεθεί στο κέντρο της επανάστασης της κονσόλας.

Στην Ιαπωνία το πολιτισμικό σοκ ήταν μεγάλο. Όπως θυμάται τα γραφεία ήταν “σε τέλειους ζυγούς και στίχους, με πρόσωπο προς τον προϊστάμενο ο οποίος καθημερινά έδινε μία ομιλία με τις διαταγές τις ημέρας. Πέντε επίπεδα διοίκησης σε ένα δωμάτια.”
 
Κάτι που φυσικά ήταν διδακτικό αλλά σύντομα αποδείχτηκε πολύ στενάχωρο για κάποιον που του αρέσει να βάζει το χεράκι του σε οτιδήποτε από τον κώδικα μέχρι τις εκφράσεις των προσώπων (εξού και το Da Vinci).
  Η επιστροφή στην Αμερική (αρχικά για τη Naughty Dog) ήταν ιδανική ευκαιρία για να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Γιατί βλέπεις ο Cerny έχει πατεντάρει και τη δική του μέθοδο. Σε μια βιομηχανία με κόστος παραγωγής που συγκρίνεται με το Χόλιγουντ και όπου το 90% των παιχνιδιών φέρνουν ζημίες, ο Cerny θεωρεί ότι πρέπει να ξεκινήσεις από τη μέση.

Σύμφωνα με τη μέθοδο Cerny, πρώτα πρέπει να σχεδιάσεις ένα ενδιάμεσο κομμάτι του παιχνιδιού (π.χ. μια πίστα) και τους βασικούς χαρακτήρες, να το δώσεις στο κοινό και να το προχωρήσεις μόνο όταν δεις το λιγότερο ενθουσιώδεις αντιδράσεις.

Κάπως έτσι ήρθαν το “Spyro The Dragon” και “Crash Bandicoot” που έκαναν πωλήσεις εκατομμυρίων. Στην Ιαπωνία το “Crash Bandicoot 2” είναι ακόμα το πιο επιτυχημένο παιχνίδι εισαγωγής όλων των εποχών.

Όμως, δεν είναι ότι ο Cerny είναι ένας μπλοκμπαστεράς και μόνο. Είναι ένας άνθρωπος που τρέφει το ίδιο πάθος για το hardware, το software και για το κομμάτι της αλληλεπίδρασης του χρήστη με τη μηχανή. Φαντάσου ότι από τη δεκαετία του ‘80 είχε αναπτύξει μια σειρά τρισδιάστατων παιχνιδιών και ένα online δίκτυο για το Sega Master System την εποχή που δεν υπήρχε καν εμπορικό ίντερνετ.

Αυτά είναι τα προσόντα που τον έφεραν πριν μερικά χρόνια στη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού του Playstation 4. Αυτά και μια μικρή ιστορία. Δουλεύοντας για χρόνια στα Sony Worldwide Studios, ο Cerny ήταν σε θέση να συζητάει με τους προγραμματιστές για την επόμενη κονσόλα της Sony και για το αν θα μπορούσαν να υιοθετήσουν την αρχιτεκτονική του X86.


H συμβατική λογική έλεγε όχι αλλά ο Cerny κάθισε μόνος του και μελέτησε διεξοδικά την αρχιτεκτονική του επεξεργαστή και τις πιο πρόσφατες βελτιώσεις βλέποντας πως τελικά ήταν δυνατό.
 

 Και από τη στιγμή που συνειδητοποίησε ότι ξόδεψε τις διακοπές για το φιλοσοφικό μέρος μιας κονσόλας αναρωτήθηκε μήπως αυτό είναι το κρυμμένο του πάθος. Μετά πήρε έναν έναν τα μεγάλα κεφάλια στα Sony Worldwide Studios και τα ρώτησε ένα προς ένα; Όλοι συμφώνησαν. Και του έδωσαν την εντολή να τα αλλάξει όλα.

Έτσι η πρώτη του ενέργεια ήταν να “σκοτώσει” τον επεξεργαστή CELL που ήταν ο πυρήνας του PS3. Καλός, δυνατός, το μέλλον, αλλά οι προγραμματιστές δεν μπορούσαν να τον συνηθίσουν με τίποτα.

Κάτι μικρό αλλά που δείχνει το χαρακτήρα του ανθρώπου είναι το ζήτημα των γραφικών. Σε μια βιομηχανία που θεωρεί ότι ο φωτορεαλισμός είναι το παν, ο Cerny θέλει πιο απλά παιχνίδια.
  Γιατί θεωρεί ότι όσο και να βελτιωθούν τα γραφικά δεν πρόκειται ποτέ να πιάσουν το συναίσθημα και την έκφραση. Και όσο δεν υπάρχουν ηθοποιοί για videogames (η EA έχει δοκιμάσει πραγματικές κινηματογραφικές λήψεις στο Road Rash αλλά με πολύ μεγάλο κόστος) κανένα HD βίντεο δεν πρόκειται να σε κάνει να ξεχάσει ότι παίζεις παιχνίδι.

 
Αυτός είναι ο λόγος που στην ουσία το νέο Playstation είναι στην ουσία ένα PC 10 φορές πιο δυνατό σε επεξεργαστική ισχύ από μία κονσόλα, με κανονικό 8πύρηνο επεργαστή AMD και κάρτα γραφικών με 8GB μνήμη. Όπως και τα PC θα έχει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, tablet και ένα App store για να κατεβάσεις παιχνίδια. Και επειδή θα είναι PC, δηλαδή εύκολο για τους προγραμματιστές, δεν αποκλείεται ο Cerny να είναι αυτός που θα γεφυρώσει το PC gaming με την κονσόλα.

Για να υλοποιηθεί όλο αυτό που έχει στο μυαλό του, ο Cerny ξέρει ότι θέλει και καλά παιχνίδια. Έτσι όχι μόνο κατέβασε την τιμή του dev kit για τους προγραμματιστές από τα 20 χιλιάδες δολάρια στα δυόμιση αλλά έχει  δώσει πάρα πολλά δωρεάν σε ανεξάρτητα στούντιο με αποδεδειγμένη εμπειρία προκειμένου να δουλέψουν με μικρότερο κόστος.

Και όλα αυτά από έναν τύπου που, φαντάσου, όταν πάει σε συνεντεύξεις με δημοσιογράφους του εξειδικευμένου τύπου δεν απαντάει αλλά ρωτάει. “Τι θες εσύ να δεις στο νέο PS4; Τι δε σου άρεσε στον browser του PS3;  Ήταν πολύ περίπλοκη η επιφάνεια; Ή τι δε σου αρέσει στα contact list; Μήπως θα χρειαζόταν ένα σύστημα με labels; Και στο hardware; Μήπως θα ήθελες να μπορεί να αλλάζει σκληρό δίσκο;

Ο πρώτος είναι που τα ξέρει. Αλλά ρωτάει κιόλας για να ακούσει τη γνώμη των υπολοίπων.
Γι’ αυτό σου λέω, ο Cerny θέλει το Playstation σου να είναι το καλύτερο ever.

Share this:

 
Back To Top
Copyright © 2013-2017 THE STYLE. Designed by OddThemes